fbpx

תשלום מאובטח בכרטיס אשראי או דרך פייפאל

100% קוסמטיקה טבעית באישור תו התקן NATRUE

חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תתחדש.י

מגיע לך באלם שפתיים במתנה*
*מוגבל ליחידה אחת לכל לקוח/ה במשך תקופת המבצע

חמאת שיאה אורגנית מסחר הוגן

חמאת השיאה שאנחנו משתמשים בה במוצרי הטיפוח של חברת ד“ר האושקה מיוצרת על–ידי חברה ששמה אגריפסו (Agrifaso), הפועלת באזור דיארבקוקו, בדרום מערב בורקינה פאסו. פגישה עם מייסד אגריפסו, הרמן שופּפרר, הניחה את היסודות לשותפות ארוכת טווח בתחום חמאת השיאה ב-2001. עד אז התמקדה אגריפסו בעיבוד היביסקוס, וכעת חיפשה הזדמנויות עסקיות למוצרים נוספים מהתוצרת החקלאית המקומית של האזור הכפרי הזה. עצי השיאה היוו הזדמנות כזו, כיוון שהם צומחים כאן באופן טבעי, באזורים ייעודיים ומוגנים בקפידה.

מאז 2018 הפרויקט אינו רק אורגני, אלא גם עומד בתקן הסחר ההוגן. בעבור האיכות הזו אנו משלמים מחיר גבוה יותר בהתאם, וכך באופן זה תומכים במשפחות קטנות של חקלאים ב-21 כפרים מקומיים. הכסף העודף כאמור מושקע בחינוך לבריאות הציבור ובטיהור במי השתייה, וכן ביוזמות לפיתוח הכפר. למשל, הוא משמש לרכישת ציוד טוב יותר לבתי הספר, בדיקת איכות מי השתייה ורכישה של ערכות עזרה ראשונה.

חמאת שיאה – הזהב הנשי

כ-4000 נשים אוספות היום אגוזי שיאה עבור אגריפסו, בשיטות טבעיות הנאכפות בקפידה. חמאת שיאה היא תחום נשי מאז ומעולם. נשים מייצרות את המוצר יקר הערך באופן ידני זה דורות – והן משתמשות בו לא רק למטרות קוסמטיות, אלא גם כמזון. באופן מסורתי, משפחות באזור מתפרנסות מחקלאות בקנה מידה קטן: כמעט שאין כאן עבודות בתחומים אחרים. הן מעבדות בסביבות 50 עד 70 דונם, לגידול תירס, דוחן, בוטנים, מעט שומשום, ולפעמים אורז או היביסקוס. רוב הגידולים משמשים לצריכה עצמית, והמעט שנשאר נמכר בשווקים מקומיים. משום כך, איסוף אגוזי שיאה מספק לנשים תוספת הכנסה חשובה.

הכסף שהן מרוויחות מבטיח את יכולתן לשלם על צרכים חיוניים כמו אוכל ותרופות. אבל הן בעיקר משתמשות בו כדי לשלם על בתי הספר לילדיהם – לעיתים הן מצליחות לשלוח אותן לבית ספר תיכון, ובמקרים הטובים ביותר, אפילו לתוכניות הכשרה או לאוניברסיטאות. בזכותן, כמה מילדי האזור התקבלו למשרות טובות בארגונים ממשלתיים או בחברות מקומיות קטנות.

עיבוד מקומי

הגישה של WALA, חברת האם של ד״ר האושקה, לשיתופי פעולה בתחום הגידול וחומרי הגלם היא להבטיח שחלק גדול ככל האפשרי משרשרת הערך יישאר במדינת המקור. היא גם שואפת שהאופרציה של שותפותיה לא תהיה תלויה ב–WALA, אלא תתנהל באופן עצמאי. תנאים אלה מתקיימים במלואם במקרה של אגריפסו: כמעט כל תהליך העיבוד של אגוזי השיאה מתרחש במקום. הנשים מקלפות את האגוזים, מייבשות אותן ומאחסנות אותן במחסנים זמניים ש–WALA משתתפת במימונם. אגריפסו, שמשרדה הראשי שוכן בבובו–דיולאסו, קונה את האגוזים ומשנעת אותם ישירות למפעל שלה בעזרת מובילים מהכפרים. שם מעבדים את האגוזים הקלופים בתנאי חימום ומכינים מהם חמאת שיאה. אגריפסו מעסיקה 150 עובדים קבועים, כדי להבטיח ייצור רצוף של חמאת שיאה באיכות גבוהה ועקבית. הזיקוק הוא השלב היחיד שמתרחש באירופה

סגור
מוצר התנסות מתנה- בהצטרפות למועדון
דילוג לתוכן